
Specjalista od PR angażuje się w budowanie pozytywnego, albo negatywnego wizerunku. W obu przypadkach korzysta z przywileju kontradyktorycznego przedstawiania istotnych okoliczności, jak prokurator i adwokat w sądzie. Wolno mu rysować obraz jaskrawy, karykaturalny, a nawet groteskowy. Ale nie wolno mu kłamać, świadomie wprowadzać w błąd, przemilczać istotne fakty niezgodne z postawioną tezą. Może zwodzić, ale nie może oszukiwać. Ciekawe pytanie dotyczy tego, czy równie łatwo można przestrzegać tych zasad podczas budowania pozytywnego i negatywnego wizerunku. Wydaje się, że tak. Natomiast rzuca się w oczy, że repertuar nierzetelnych metod jest bogatszy. Możemy odróżnić: cynicznego kłamcę, ryzykanckiego doradcę, niekompetentnego reklamiarza/bezmyślnego paszkwilanta i chaotycznego krętacza. Po stronie rzetelnych metod mamy mniej charakterystycznych ról: rzecznik kupującego, rzecznik sprzedającego, bezstronny komparatysta. Z tego porównania wypływają wnioski na temat funkcji profesjonalnych i postaw społecznych.
prof. dr hab. Jacek Hołówka, Instytut Filozofii UWUrodzony we Lwowie w 1943 roku, studia i kariera naukowa na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendia wyjazdowe do Ohio State, Kent State i Oksfordu. Wykłady kursowe w Indiana University i Notre Dame. Publikacje z dziedziny filozofii moralnej i filozofii współczesnej. Główna książka to "Etyka w działaniu". Przez jedną kadencję był prodziekanem Wydziału Filozofii i Socjologii, przez inną prorektorem UW. Jest redaktorem naczelnym "Przeglądu Filozoficznego", kierownikiem Zakładu Filozofii Analitycznej na UW i profesorem filozofii w Pedagogium.
PR Manager, MillwardBrown SMG/KRC. Studiował socjologię na Uniwersytecie Warszawskim, odbył szkolenie w jakościowych technikach badań marketingowych u profesora Nadava Kennana, współzałożyciel instytutu SMG/KRC. W instytucie zajmował się moderowaniem wywiadów zogniskowanych, koordynacją i realizacją badań jakościowych. Przez wiele lat był szefem zespołu badawczego i specjalizował się w badaniach służących tworzeniu strategii marketingowych. Obecnie na stanowisku PR Managera odpowiedzialny za współtworzenie wizerunku instytutu oraz kontakty z mediami. Hobby: jazz współczesny i Aikido.
Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła
także Podyplomowe Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim
- rocznik 1997/98, złota odznaka za wyniki w nauce i wysoki poziom przedstawionej
pracy dyplomowej. Jest również absolwentką Podyplomowego Studium Zarządzania
Zasobami Pracy w Szkole Głównej Handlowej. W latach 1996-2000 pracowała
w Foksal Narodowym Funduszu Inwestycyjnym. Od roku 2000 jest dyrektorem
Biura Informacji Publicznej i Promocji w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych
S.A.(niegdyś jednym z działów Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
S.A.). Działalność Biura koncentruje się na szeroko rozumianym kreowaniu
wizerunku KDPW S.A. na polskim i europejskim rynku kapitałowym jako instytucji
odpowiedzialnej za stabilny rozwój obrotu papierami wartościowymi, gwarantującej
profesjonalizm obsługi i bezpieczeństwo rozliczeń.
W czasie wolnym od pracy interesuje się "włoszczyzną" czyli
językiem, kulturą i kuchnią włoską.
Jest Prezesem Agencji Public Relations Telma Group Communications oraz wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Ukończyła wydział aktorski łódzkiej Filmówki oraz Marketingowe Zarządzanie Firmą na Uniwersytecie Łódzkim. Przez wiele lat pracowała jako dziennikarz w łódzkich mediach. Specjalizuje się w programach public affairs , jest autorką wielu strategii PR dla prowadzonych przez jej firmę projektów. Prowadzi liczne szkolenia i prezentacje dotyczące problemów PR oraz autokreacji. Obecnie jest doktorantką Wydziału Marketingu i Zarządzania UŁ. Od 4 lat rzecznik prasowy Manufaktury- największego destination center w Polsce.
Urodzony we Lwowie w 1943 roku, studia i kariera naukowa na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendia wyjazdowe do Ohio State, Kent State i Oksfordu. Wykłady kursowe w Indiana University i Notre Dame. Publikacje z dziedziny filozofii moralnej i filozofii współczesnej. Główna książka to "Etyka w działaniu". Przez jedną kadencję był prodziekanem Wydziału Filozofii i Socjologii, przez inną prorektorem UW. Jest redaktorem naczelnym "Przeglądu Filozoficznego", kierownikiem Zakładu Filozofii Analitycznej na UW i profesorem filozofii w Pedagogium.
Dr nauk filozoficznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej,
kierownik i autorka programu Podyplomowego Studium Public Relations na
PG, stypendystka Université Lille II [Francja]. Prowadziła szkolenia z
zakresu public relations m.in. dla kadry menedżerskiej oświaty, komendantów
policji i straży pożarnej, pracowników działów HR firm Wybrzeża, konsultant
PR firm, zaangażowana w działania PR dla Stowarzyszenia "Edukacja
dla Przedsiębiorczości" projektu "Studia podyplomowe dla kadr
zarządzających i pracowników przedsiębiorstw" dofinansowanych z EFS.
Członek Rady Etyki Public Relations i Polskiego Stowarzyszenia Public
Relations, (przez dwie kadencje członek Rady Nadzorczej PSPR, zaangażowana
w prace nad Kartą Standardów Edukacyjnych PR), członek Rady Naukowej czasopisma
Piar.pl. Autorka wielu publikacji z zakresu etyki biznesu i public relations,
m.in. "Czarny PR, refleksje prawie filozoficzne", "Etyczne
dylematy PR-owca", "Grzechy główne polskiego public relations",
czy dotyczących problemów PR uczelni np. "Public relations uczelni,
czyli szewc bez butów chodzi","Czy uczelnia musi dbać o swój
wizerunek?". Napisała również humorystyczną książkę o PR "Public
relations, czy to się sprawdzi?", ilustrowaną rysunkami Z. Jujki.
Doktor psychologii, metodolog, analityk medialny, adiunkt Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, wykładowca Collegium Civitas, analityk Zespołu Analiz i Studiów Programowych, Centrum Strategii - Akademii Telewizyjnej TVP S.A., członek European Public Relations Research and Education Association
Członek Zarządu
Pro Plus Marketing Sp. z o.o., Konsultant HRA. Wieloletni praktyk marketingu
i dziennikarz.
Specjalizuje się w strategiach marketingowych i kreowaniu wizerunku, organizator
wielu wysublimowanych form relacji biznesowych. Współtworzy strategie
i kreuje wizerunek Osób Publicznych, reprezentuje ich interesy. Organizator
wystaw, koncertów i innych prawdziwie kulturalnych wydarzeń.
Praktyk public relations, konsultant, trener
Pracownik i wykładowca Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości Zarządzania im.L.Kożmińskiego
w Warszawie, autor programu i kierownik Podyplomowych Studiów "Public
relations w praktyce" , wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego. Prezes
zarządu i współwłaściciel agencji public relations LIGNAR PR , autor publikacji
na temat public relations ,public speaking i media relations.
Absolwent Wydziału Nauk Społecznych UW, przez ponad 24 lata dziennikarz
radia publicznego w tym czasie również dyrektor Centrum Szkolenia Polskiego
Radia S.A.
Absolwentka studium PR. Branżę PR poznała z kilku stron. Pracowała w agencji PR jako Dyrektor Działu Healthcare, miała okazję poznać tajniki pracy dziennikarskiej, ale najbardziej odpowiada jej kreowanie wizerunku firmy będąc jej pracownikiem. Z rynkiem farmaceutycznym związana jest od 1999 roku. Wykształcenie z pogranicza medycyny, marketingu, zarządzania i public relations pozwala jej na profesjonalne komunikowanie specyfiki tej branży. Od 2000 roku zainspirowana jest ideą odpowiedzialnego biznesu, którą propaguje w swojej codziennej działalności zawodowej. Aktualnie pracuje w Servier Polska jako External Communication Manager.
Z wykształcenia lekarz
(Akademia Medyczna w Gdańsku) i dziennikarz (Uniwersytet Gdański). Ponadto
ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Jednostkami Ochrony Zdrowia na
Uniwersytecie Toruńskim i Podyplomowe Studium Public Relations w Warszawie.
Uzyskał certyfikat z farmakoekonomii w London School of Economic and Political
Science.
Był Dyrektorem Departamentu Świadczeń Zdrowotnych w Ministerstwie Zdrowia,
doradcą ministra zdrowia oraz pełnił dyżury Lekarza Dyżurnego Kraju.
Obecnie jest Rzecznikiem Prasowym Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia.
Doktor nauk ekonomicznych, stypendysta Uniwersytetu wiedeńskiego, Uniwersytetu Guttenberga w Moguncji oraz Uniwersytetu w Berlinie. Wieloletni dziennikarz PAP, agencji Interpress, redaktor działu publicystyki tygodnika "The Warsaw Voice", dziennikarz "Perspektyw" i "Monitora", redaktor naczelny magazynu "Okęcie". Jeden z założycieli RPR Group, Prezes Zarządu, wieloletni praktyk public relations. Wykładowca wielu wyższych uczelni, w tym: SGH, Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni, Wyższej Szkoły Komunikowania i Mediów Społecznych, Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych. Wiceprezes Związku Firm Public Relations.
Absolwentka
wydziału Nauk Politycznych UW. W branży PR od 2002 roku. W roku ukończenia
Podypolomowego Studium PR awansowała na stanowisko głównego specjalisty
ds. Public Relations w firmie CONSOR&BROKERS Sp. z o.o. oraz otrzymała
status prokurenta, rok później została Szefową Biura Prasowego i PR lotniska
Kętrzyn Wilamowo, w dalszym ciągu pełni funkcję rzecznika prasowego lotniska,
Międzynarodowego Zlotu Przyjaciół Lotnictwa FESTYNU LOTNICZEGO MAZURY
oraz Europejskiego Jarmarku Lotniczego. Prowadzi działania PR dla Fundacji
Military Park (we współpracy z MON) oraz Aeroklubu Krainy Jezior.
Jest twórcą, organizatorem i prowadzi PR międzynarodowego projektu informacyjnego
oraz samej wyprawy BIELUGA Expedition 2005 i 2006 - ogłoszonej w 2005
roku "najciekawszą wyprawą 4x4 roku".
Jest doświadczonym
specjalistą z zakresu komunikacji społecznej, relacji inwestorskich, doradztwa
strategicznego oraz zarządzania. Od 1994 roku jest prezesem agencji Partner
of Promotion będącej jednym z niekwestionowanych liderów branży public
relations w Polsce. Obsługiwał procesy zarządzania wizerunkiem kilkudziesięciu
firm i ich produktów w tym także międzynarodowych koncernów. Jest także
wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa oraz
wykładowcą w London School of Public Relations, polskim oddziale światowej
sieci szkół PR. Jako trener i konsultant prowadził i uczestniczył w kilkudziesięciu
szkoleniach z zakresu zarządzania kryzysem, wystąpień mediowych oraz aspektów
zarządzania strategicznego. Autor wielu artykułów z dziedziny public relations
i zarządzania.
Współzałożyciel oraz Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations, Członek
Rady Etyki PR, kilkukrotny juror konkursu PR "Złote Spinacze",
Przewodniczący Rady Nadzorczej BFI S.A., Przewodniczący Rady Nadzorczej
Taniebiuro.pl